Då KöR Vi LiTe TJeJeR iGeN!

 

En salig blandning blir det den här gången.  Äh… den här gången också, kanske jag ska säga.  Nåja – nu kör vi!

 

Klart de har Marshallförstärkare –  Girlschool:

 

Fler fräsiga flickor i flock – Sahara Hotnights:

 

Sen till ”The Empress Of The Blues” – Bessie Smith:

 

Och så lite shake-your-ass-latinorytmer med The One And Only – Celia Cruz:

 

Nu blir det inte mer för den här gången, för nu är det dags att ge sig ut på discogolvet med – Candi Staton:

 

Shake your moneymaker, girls!

 

Om det skulle vara så att ni är för unga för att ha varit med under discoeran finns det ingen anledning till panik. För er bifogar jag här en informativ instruktionsfilm. Visserligen är den på finska men jag tror att ni hänger med ändå, den är väldigt beskrivande, om man säger så…

 

4 thoughts on “Då KöR Vi LiTe TJeJeR iGeN!

    1. Men behövde du någon instruktionsfilm? Du var väl med på det glada sjuttiotalet?!
      Jag vet! – vi kan dansa bump när jag kommer, vad tror du om det?

      Gilla

    1. Det beror på vad du menar med ”allätare”.
      Om du med det menar en person som egentligen inte bryr sig om musik, utan rattar in Rix FM och är nöjd med det, så är jag inte med på det. Tror i och för sig inte att du är det heller.
      Om du däremot menar någon som är djupt intresserad av och tycker om bra musik, oavsett genre – då är jag verkligen med!
      Däremot kan jag inte påstå att allt jag puffar för här på bloggen under kategorin ”Här e brudarna!” är vad jag själv skulle lyssna på och njuta av. Då är det kvinnorna som står i fokus, inte min (något schizofrena) musiksmak!

      Gilla

Kommentera

