MåNGKuLTuReLLa SoPRuM & LiTe aNNaT SMåTT & GoTT

 

Så har jag då kommit tillbaka efter några ytterst trevliga dagar i Den Stora Staden. Naturligtvis hade jag kameran med mig för att föreviga denna äventyrliga resa.

 

Det första fotot togs i tunnelbanan på väg till Magnus:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Att med familjen besöka Armémuseet, titta på olika slags vapen, prova uniformer och leta efter krigsbyten tycker jag låter som ett förträffligt sätt att spendera en dag i Stockholm på. Speciellt det där med att lära barnen hur man går på plundrarstråt och roffar åt sig krigsbyten. En bra mycket bättre sysselsättning än att de sitter hemma och spelar WOW hela nätterna liksom, det blir de ju massmördare av, har jag minsann hört.

 

Jag och Magnus gick på promenad. Då fick jag syn på den här otroligt gulliga lappen fasttejpad på en bänk i området. ”Liten apparat”, liksom! Vad kan det vara för nåt?! Åh, vad jag undrar!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag uträttade förstås plikttroget och ordningsamt mina ärenden.

Köpte Marmite – och nu har jag en burk i varje storlek! Fy fasiken vad snyggt! Eller hur?!

 

 

 

 

 

 

 

Den burken köpte jag på The English Shop, en trevlig affär med väldigt trevlig personal. Och de har riktiga salt&vinegarchips också. Bara det!

Den här köpte jag nog för sista gången. Snyft. I alla fall på Zapata. Piotr är inget rolig. Orkar inte. Dessutom i Gamla Stan. För mycket turister. Orkar inte.

 

 

 

 

Åsså träffade jag Inkan & Ligan för allra första gången! Wow, liksom! Blev bjuden på vääldigt god mat och en ännu godare kladdkaka, pratade massor och kliade under hakor. Dock inte Inkans. Måste ju ta det lugnt såhär i början!

Konstaterade också glatt att på Inkans gård finns det ett mångkulturellt soprum, minsann!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Som slutkläm måste jag ju bara visa vilken alltime-top-of-the-pops-present jag fick av Magnus. Eller vad sägs om den här affischen?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tänk vad roligt en kan ha!

Glad!

 

7 thoughts on “MåNGKuLTuReLLa SoPRuM & LiTe aNNaT SMåTT & GoTT

    1. Det är klart att du ska smaka Marmite! Du får väl komma till mig nån gång, kanske? Men du behöver inte stressa, den där burken lär räcka ett par år…

      Gilla

Kommentera

