oM HöSTeN…

 

Jan Berglin illustrerar känslan på ett träffsäkert vis:

 

 

4 thoughts on “oM HöSTeN…

  1. instämmer delvis, men om vi nu kan bli en gnutta opedagogiska, samt redo att ta konsekvenserna att skämma ut våra barn, kan vi ”visa” dem, hur man slår in skolböckerna enligt alla konstens regler, insisterar att bekanta oss närmare med deras nyfunna vänner genom att cykla förbi deras stora gäng, och som ”av en händelse” få syn på våra gullefjun, stanna till och bjuda röd Marlboro varvet runt till alla som klara av halsbloss. Har vi då hittat ett maskhål ur ”vuxenheten”?

    Gilla

    1. Låter som en jättebra idé, faktiskt!

      Men skit också… Våra barn har ju inga skolböcker, jag har ingen cykel för den blev stulen (av nån tjuvrökande snorunge, förmodligen) och jag har slutat röka. Oj.

      (Drabbas här av en allt starkare känsla av oro och melankoli…)

      Vad göra då, liksom, öh, va?

      Gilla

      1. 😀 , aa, jag listade ut det där med skolböckerna i efterhand..*LOL*

        Vi får nog tuffa till oss lite. Jag smiter iväg med dig på natten, så kan vi ”låna” en cykel från en tjuvrökande snoris åt dig, och sen får jag väl helt enkelt köpa tuggummin som ser ut som cigaretter. Dem säljs förövrigt i 20-pack, slående lika riktiga cig-paket, bara så du vet ;).

        Gilla

  2. Det låter skitskoj! Bara jag slipper ha blond peruk, aj-fån, illasittande kläder som täcker max en femtedel av kroppen samt att se korkad ut så hänger jag med!

    Gilla

Kommentera

