HeKTiSK DaG? – BaRa FöRNaMNeT, Döu!

 

Idag har jag, bland annat:

  • Serverat frukost. Två gånger.
  • Tvättat och hängt fyra maskiner tvätt.
  • Bytt handdukar.
  • Plockat undan och röjt en väg genom lägenheten.
  • Lagat och serverat lunch.
  • Lagat en hög med trasiga kläder.
  • Sytt och limmat ihop diverse leksaker.
  • Serverat fika.
  • Bäddat rent fyra sängar.
  • Umgåtts med  min mamma och mina tre barn. Även gett Skägget en dos med aktiv uppmärksamhet. (Innan jag skickade iväg honom för att handla.)
  • Gjort två plåtar med hemlagad pizza att ta med som matsäck i morgon.
  • Sytt tre stycken hårband.
  • Röjt i köket och fyllt diskmaskinen.
  • Sorterat barnkläder.

Nu ska jag laga middag.

Får jag falla i koma sen?

 

6 thoughts on “HeKTiSK DaG? – BaRa FöRNaMNeT, Döu!

  1. Du glömde skriva att du har bloggat också;)
    Jag kom att tänka på låten ”mamma är lik sin mamma” när jag läste ditt inlägg. ”Kvinnans lott i livet är densamma”

    Gilla

    1. Ja, det glömde jag, bloggandet får väl falla under beskrivningen ”bland annat”, då!
      Och kvinnans lott i livet får väl vara densamma för min del – tills nästa vecka, för då blir det andra bullar minsann!

      Sen kanske jag måste erkänna att jag är bra på att göra ingenting också. Vet inte vad som tog åt mig igår, det händer inte varje dag, kan jag säga!

      Gilla

Kommentera

