HaR ADHD NåGoT SaMBaND MeD aTT BLi VaLD SiST På GyMNaSTiKeN?

 

För länge sen, ja under Kjesäterstiden och så, kom jag fram till att personer som tillhörde den skaran som blev valda sist på gympalektionerna när man gick i skolan var överrepresenterade i min bekantskapskrets. Det såg vi alla som ett sundhetstecken.  Och ja, jag tillhörde också den skaran av de ratade. En karaktärsdanande erfarenhet, kan jag tycka.

Nu har Nikita varit på besök

 

tillsammans med den galne dalmasen Pelle, som också hängt med sen Kjesäter.

Under samtalens vindlande gång kom vi in på ämnet ADHD och jag kom till insikt om att även denna bokstavskombination var ett inte alltför ovanligt inslag i bekantskapskretsen.

Då började jag fundera.

Funderade på om att ha ADHD har något samband med att bli vald sist på gymnastiken, eller vice versa.

Eller om ADHD och att bli vald sist på gymnastiken har ett samband med mig.

Och vad säger det då om mig?

Sen slutade jag att fundera…

…och tänker i stället på att Pelle är en fantastisk människa och att det var trevligt att ses för det var typ tretton år sen sist och att hojar tillverkade i Sibirien 1953 är jäkligt coola.

Det räcker så för idag, tycker jag.

 

3 thoughts on “HaR ADHD NåGoT SaMBaND MeD aTT BLi VaLD SiST På GyMNaSTiKeN?

Kommentera

