Vi SoM GiLLaR GRaTiS (del 4)

 

I går kväll gick vi på musikal i fina konserthuset i sta’n. Där visades ”The Fairytale”:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biljetterna hade Storebror och Syster Yster vunnit i en teckningstävling. Det är ju roligt, tycker jag, att beslutet att sätta barnen i en skola som främjar deras kreativitet ger utdelning så här nästan på en gång. Tänk vad stort det kan bli med tiden då, liksom!

Föreställningen var trevlig, underhållande och rolig på alla sätt och vis. Det enda minuset var väl att vi blev så hiskeligt trötta. Med en starttid på halv åtta på kvällen var det ett under att vi lyckades hålla oss vakna till föreställningens slut.

Eftersom showen filmades för amerrrikansk TV så hoppas jag att denna sömnighet inte fångades av kamerorna. Det vore ju typiskt, när man nu har chansen att synas i TV med miljoners tittare, att man sitter där i kamerabild och gäääspar… Hur kul blir det då, va..?

 

En rolig grej hände förresten efteråt, på vägen till spårvagnen. Passerade några killar som stod och hängde, sådär som unga människor gör på stan en lördagkväll, och då ropade en av dom – själv iförd dreads – efter mig: ”-Rastamama!”

Ha!

Så nu är det väl bäst att jag tar och lyssnar in mig på reggae och läser på om Rastafari. Man kan ju inte bara gå omkring med dreads hur som helst, man måste ju veta vad man håller på med, det förstår jag nog. Skärpa till mig och jobba på min image. Jojo.

 

Kommentera

