KoNSeRTeR MaN iNTe MiNNS

 

Tankarna vandrade vidare om det där med konserter man har varit på. Det har blivit några stycken genom åren trots att det egentligen inte har varit någon favoritsysselsättning. Jag hoppas det är en förklaring på varför jag har varit på så många konserter som jag inte har den blekaste aning om att jag har varit på!

Tittade nämligen igenom gamla program från Roskilde och Hultsfred och blev alldeles förstummad. Hur i hela fridens dar kan jag ha förträngt att jag varit på konserter med bland annat följande artister:

  • Erasure
  • Reeperbahn
  • Blue For Two
  • Leonard Cohen
  • Nina Hagen
  • Clash
  • Elvis Costello
  • Metallica
  • Pretenders
  • Mission
  • Iggy Pop
  • Echo And The Bunnymen
  • Blur
  • Nirvana
  • Texas
  • Neil Young
  • Hedningarna
  • House Of Pain
  • Sepultura
  • Rollins Band

Ja, det var fler också, men det kan det ju finnas en anledning till att jag inte kommer ihåg, förmodligen har jag helt enkelt förträngt det. Som Europe, till exempel.

Över huvud taget verkar det ligga en tjock dimma över en stor del av åttio- och nittiotalet.  Ska nog inte fundera närmare på varför heller…

Lyssnar på Liar med Rollins Band i stället:

 

Kommentera

