iNTeRNaTioNeLLa DaGeN FöR avSKaFFaNDe aV VåLD MoT KViNNoR

 

Är det i dag.

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag tycker att det är bra att mäns våld mot kvinnor uppmärksammas.

Men.

Däremot tycker jag att när det nu förhåller sig så att våldet och hatet mot kvinnor är det största problemet överhuvudtaget i världen så känns det otroligt futtigt att bara uppmärksamma det under en dag om året.

Det här är ett samtalsämne som alla människor skulle börja alla dagar med.

Alltid.

Ända tills den dag vi inte behöver göra det längre.

 

6 thoughts on “iNTeRNaTioNeLLa DaGeN FöR avSKaFFaNDe aV VåLD MoT KViNNoR

  1. Den här dagen 25 november är starten på tre veckors engagemang i ämnet på olika ställen och på olika sätt.
    Håll utkik.
    Vi får hålla igång det i bloggosfären för media är ju väldigt tysta om denna företeelse. Den påverkar ju iofs ”bara” halva världen befolkning…

    Gilla

    1. Jag har letat information om vad som händer i min stad men inte hittat någon. Antingen har jag letat på fel ställe eller så är affischerna på stan väldigt små och finstilta. Jag får väl ta och organisera mig!

      Gilla

    1. Tack!
      Det är du också. Du har skrivit så mycket klokt på din blogg så man blir alldeles tagen. Tyvärr har jag inte tagit mig tid att kommentera, har fullt upp med flytten nu, men jag smiter ifrån ibland och läser i alla fall!

      Gilla

Kommentera

