CaLLe PRaTaR MeD SiG SJäLV

 

Eftersom jag inte är en sån där poppis människa med tusentals besök varje dag på min oändligt populära blogg och därför fått titeln ”bloggerska” och syns i media överallt, utan tar det lite lugnt sådär och finns till liksom lite avsides på sidan om allt annat och egentligen kanske inte är sådär skojig som en del kan va eller politiskt duktig eller seriös och skriver fint och bra hela tiden så känns det ibland som om jag pratar med mig själv här på bloggen.

Egentligen inte bara här, jag kan få den känslan ibland hemma också när jag pratar med min man och mina barn, speciellt om jag ber dem om att göra nåt som inte har med godis eller dataspel att göra.

Ja, så ibland känns det alltså som om jag pratar med mig själv. Har också upptäckt att jag har börjat prata om mig själv i tredje person singular. Då känns det lite som om jag pratar med nån annan fast jag pratar med mig själv.

Men det gör inget. Jag är rätt trevlig att prata med och ibland är det ju rätt skönt att umgås med någon som håller med hela tiden.

Eller hur, Reinfeldt?!

 

6 thoughts on “CaLLe PRaTaR MeD SiG SJäLV

  1. fast du har ju några läsare 😉 dock pratar en ganska stor del av min familj med sig själva.. om man har ett husdjur kan man ju prata med det. Mormor pratar med fotografier, haha.

    Gilla

    1. Det där med fotografier lät som en bra idé. Tror att jag ofta skulle få mer respons från dem än från min familj.
      Annars är spegeln en bra samtalspartner, om det inte vore för den där tjocka tanten som ställer sig i vägen hela tiden. Var kommer hon ifrån?

      Gilla

    1. Aha! Så det är därför man ska gå i skogen?!
      Katt låter också bra, förutom att jag måste byta ut dem mot allergiske skägget, då. Hmm…
      (Och nu börjar jag fundera på om du inte har kommit på nåt…)

      Gilla

    1. Speciellt när man tycker att man har kommit på något riktigt, riktigt bra. Och INGEN bryr sig.
      Kanske skulle skapa en sorts mötesplats för ratade blogginlägg?!

      Gilla

Kommentera

