BeaCH 2012

 

Julen är egentligen inte över än, drygt en vecka kvar till Tjugondedag Knut. Men visst är det ändå dags att börja tänka på beach 2012?! Det ska ju planeras dieter, träningsformer, peppas inför raska promenader i vårstormar och det ska börja övas på karaktär och förmågan att tacka nej. Slitigt värre och då är det dags att börja i tid. Du är vad du äter och nu är det dags att äta som en toppmodell, för det är väl det du vill vara och se ut som i sommar? För hur blir det annars? Folk kan ju tycka att du är en svag och karaktärslös person, ett fetto, en amöba, att du inte har förmågan att ta hand om dig själv, vara hurtfrisk eller snygg. Och då är du ingenting. Ingen vill leka med dig. Tjockis! Pösmunk!

Hemma hos Calle har vågen åkt fram. Två gånger. Här har det vägts in och sen har det vägts ut.

 

Före jul såg det ut så här:

 

 

Och nu ser det ut så här:

 

 

Så det är väl dags även för mig att ta tag i mitt liv. På måndag. Kanske.

 

För först måste jag ju äta upp julgodiset som är kvar!

4 thoughts on “BeaCH 2012

    1. Det är jag som fuskar på båda! Sanningen torde, som för det mesta, ligga någonstans där emellan…
      (På nr två fick jag hjälp av Lillebror, på nr ett av kökssoffan.)

      Gilla

    1. Högt till tak och köksskåp som går ända upp, i kombination med att de inte har lärt sig än vars jag gömmer godisburkarna på grund av flyttförvirring!
      (Fast jag måste medge att jag trodde mer om Syster Yster, hon brukar ha totalkoll på allt…)

      Gilla

Kommentera

