Vi SoM GiLLaR GRaTiS del 5

 

Fritt inträde på hockeymatch igår. Familjen Calle + Storebrorkompis var förstås på alerten och åkte dit. Vita Hästen mötte Kallinge. (Och då undrar jag om personer som bor i Kallinge kallas för ”kallingar”?) (Ja, jag vet, den var dålig.) Egentligen blir det ju aldrig gratis på såna här tillställningar, det vet jag ju, för då köper man en massa annat i stället, men det är känslan av gratis som är det primära.

Jag gillar att titta på hockey (och en gång i tiden, för länge, länge sedan gillade jag att spela själv också) och det var en trevlig match och så

 

 

 

 

 

 

 

 

men ändå kunde jag inte låta bli att tänka på det jag läst inne hos ICA-killen, om att hockeyspelare är överrepresenterade i våldtäktsstatistiken. Så där satt jag och tänkte lite som så för mig själv att hmm, där nere på isen åker det runt en massa våldtäktsmän, liksom…

Ps. Publiken skötte sig inte heller, tycker jag. Man hurrar och applåderar väl ändå inte när spelarna slåss på isen?

Tror jag ska titta på damhockey i stället. De åker inte omkring och tacklas, slåss och fjantar sig som killarna gör. De spelar hockey.

 

One thought on “Vi SoM GiLLaR GRaTiS del 5

Kommentera

