SKa JaG oRoa MiG FöR SPioNeR Nu?

 

Storebror hade en kombinerad inflyttningsfest/födelsedagskalas igår afton, en mycket lyckad tillställning för övrigt. Som ett muntert inslag i festligheterna anordnade vi en tipspromenad. En av frågorna vi klurat ut gick ut på att gissa antalet trappsteg upp till vår lägenhet. När jag kontrollräknade trappstegen, för det är ju praktiskt att veta rätta svaret, visade det sig att antalet var trettionio. (Och här kan man nu höra väldigt läskig musik i bakgrunden…)

 

 

Alfred Hitchcock – De 39 stegen.

 

Med ens fick jag en vag känsla av…hmm…att jag kanske ska bli lite orolig nu..?

 

6 thoughts on “SKa JaG oRoa MiG FöR SPioNeR Nu?

  1. Och jag tänker på gammpunkarna Strebers.
    ”Det är 39 steg från galgen till min cell.”
    Ni kanske kan bygga en galgbacke? Ungarna har väl nån snökulle ni kan ta över för en kväll. Vilken fest det skulle bli!
    ”Party or die” får plötsligt en helt ny mening.
    Lycka till!

    Gilla

        1. Har redan börjat planera! Det finns faktiskt en galgbacke i stan men den har det tyvärr byggts ett universitetsområde på (inse galghumorn i det!). Ska rekognoscera efter lämplig kulle i den närmaste omgivningen i morgon.

          Gilla

Kommentera

