å VaD SKa eN GöRa iSTäLLeT Nu Då

 

Har under en längre tid funderat på att det kanske skulle vara skoj att plugga. Kanske till miljövetare till och med. Frågan har aktualiserats nu då jag inte längre har något lönearbete.

Igår fick jag så reda på att killen som är kursansvarig på miljövetarprogrammet är kompis med killen jag blev misshandlad av under de år vi bodde ihop och som under de tjugo år som förflutit sedan dess har jobbat hårt på att sprida sin ”sanning” om mig. Hoppsan. Det hade nog varit svårt att få till ett MVG där.

Får väl hitta på något annat i stället. Nån som har ett litet trevligt jobb till övers?

 

11 thoughts on “å VaD SKa eN GöRa iSTäLLeT Nu Då

      1. Jo, jag har ju pluggat på distans nu i snart två år och vet att det kräver MYCKET självdisciplin. Jag har turen att ha ett jobb där jag kan plugga under arbetstid när det inte finns något annat att göra, och jag är helt säker på att jag inte skulle ha klarat av distanspluggande om jag inte hade kunnat göra på det viset. Att plugga hemma brukar det nämligen bli nada av, det finns ju så mycket annat viktigt att göra då. Sortera foton eller städa garderober. Eller torka av köksskåpen kanske. Men jag har en kompis som slutade jobba för ett par år sedan för att plugga på distans på heltid, och hon har klarat det galant. Och så har hon förstås också blivit färdig mycket snabbare än jag…

        Gilla

  1. Haha, jag jobbar som hotellreceptionist så smörjobb, njaa. 🙂 Men i och med att arbetet i mångt och mycket är säsongsbetonat så betyder det att jag under lågsäsong har en hel del tid över på jobbet. Jag kom fram till att jag hellre pluggar då än sitter och glor och inte gör någon nytta alls. På sommaren däremot finns det sällan tid över till att plugga och därför läser jag bara kvartstid då. Förra vintern läste jag heltid men det blev lite för mycket, så nu har jag hållit mig till halvtid.

    Däremot så trivs jag faktiskt fantastiskt bra med mitt jobb, trots obekväma arbetstider och kass lön, så jag ska inte klaga! Och att jag kan plugga på arbetstid är ju ett jättemegastort plus. Jag har ingen gymnasieexamen och jag har hoppat av så många skolor att det knappt går att tänka sig, så att ha lyckats plugga i nästan två år är en jättegrej för mig. Men i viss mån handlar det om mognad, så klart.

    Gilla

Kommentera

