BiBLioTeKeT FRåN a TiLL ö

 

Jadå, jag läser fortfarande, om än inte i samma utsträckning som tidigare, eftersom jag huvudsakligen läser på buss och spårvagn och restiden sedan flytten har reducerats till hälften. Inget gott som inte har något ont med sig, alltså.

Förra veckan hade jag ingenting att läsa och tog svängen förbi biblioteket. Kom på idén att jag ska läsa mig igenom alfabetet. En bok per bokstav, skriven av en kvinnlig författare och då någon som jag inte har hört talas om tidigare, plus att boken inte får vara för otymplig då den ska fraktas runt i kollektivtrafiken (minns besväret med den här). Kanske finns det några oupptäckta guldkorn?

 

Vad jag lånade? Dom här:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mrs Chippys sista expedition av Caroline Alexander. En småtrevlig historia i dagboksform där skeppskatten på Endurance berättar om vardagen ombord. Dock ingen bok man behöver hänga på låset till biblioteket om morgonen för att låna.

 

Djuna Barnes – Nattens skogar:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Den skriver jag ingenting om. Tyvärr krävde den en närvaro jag inte kan bidra med på bussen. Tappade bort mig hela tiden och gav upp efter några sidor.

 

Veza Canetti – Gula Gatan:

 

 

 

Den håller jag på att läsa nu. En riktig pärla, så den återkommer jag till!

 

One thought on “BiBLioTeKeT FRåN a TiLL ö

Kommentera

