DeT DäR MeD TeCKNiNGSTäVLiNGaR

 

Verkar vara grejen i vår familj. Åtminstone vad gäller barnen.

Nu var det alltså dags igen!

Denna gång var det Syster Yster som lyckades kamma hem förstapriset i en teckningstävling där man skulle rita och måla fiskar:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Första pris? Biljetter till domteaterfilm.

Och vi som inte har hunnit göra av med biljetterna Storebror vann förra gången!

 

Kuriosa: Klasskompis till Storebror vann andra pris. Alltså; vill du att dina avkomlingar ska vinna teckningstävlingar – sätt dem i en Waldorfskola!

 

4 thoughts on “DeT DäR MeD TeCKNiNGSTäVLiNGaR

  1. Hår och hatt, jag gillar det! Kreativitet och barn är en fantastisk kombination, men varför tappar vi så mycket med åren? Jag minns inte när jag ritade senast…

    Ps: Hur går det med kiwimarmeladen? Äter man den till kex och ost eller på rostat bröd och ska man ha smör under och kan man ha ost på?!?!

    Gilla

    1. Det är ju en clownfisk!
      Jag ritade också någon sorts fisk men vann inte. Det är så det blir när man blir äldre. Får hoppas att barnen inte ramlar ner i kreativitetsdödshålet, bara.

      Kiwimarmelad äter man som vanlig marmelad. Om man inte är Lillebror som också äter den som sylt på gröt och pannkakor.
      Jag kommer att passera Umeå senare i vår. Om du står på pass längs E 4:an kan jag slänga ut en burk genom bilfönstret!

      Gilla

      1. Clownfisk? Hm… väldigt iktyoligiskt avancerade ungar du har.
        Och ja, jag googlade vad läran om fiskar heter – sånt är ju faktiskt ingenting man bara KAN.

        Kan kanske placera ut madrasser längs E4 som marmeladen kan landa på?
        Gröt tror jag på, konstnärliga barn har du samt gormetbarn, inte illa!

        Gilla

        1. Madrasser blir bra, folk kommer väl att undra lite men det kan de gott få göra. De har väl inte så mycket att undra över annars och jag hjälper så gärna till med det.

          Gröt är gott! Möjligtvis med undantag för kornmjölsgröt. Testade att göra det en gång för det åt man ju förr i tiden, det har min mamma berättat, och jag förstod precis varför man åt det just förr i tiden och inte nu längre.

          Gilla

Kommentera

