JaG MöTTe LaSSie

 

Jag är djupt intresserad av att besöka Urkultfestivalen i augusti. Som en följd av detta intresse har jag börjat kolla vilka artister som är bokade (Transglobal Underground – YES!) och hittade det här You Tubeklippet med Rebekka Karijord:

 

 

Blicken vandrade till högerspalten där jag upptäckte att Cirkus Cirkör, som jag är djupt imponerad av, tydligen använt Rebekkas musik till en föreställning:

 

 

Nä dra mig baklänges in i fågelholken! David!?!

Ha! David som jag gick samtidigt med på Marieborgs Folkhögskola fast inte i samma klass men vi hängde liksom i samma gäng och så. Han är med i Cirkus Cirkör! Ja, där ser man. Och vad han kan:

 

 

Jag blir alldeles exalterad.

– Skägget!!! Cirkus Cirkör uppträder i Umeå när vi är där uppe! Det är ju bara tretton mil! Vi kan väl åka dit! Visst kan vi?!? Det kostar bara tvåhundraåttiokronor! Billigare än i Stockholm! Det var ju så länge sen vi såg dom! Det vore väl himla trevligt?!!

– Du. Efter att ha bytt avgassystem på bilen ska vi väl vara glada om vi har råd ta oss till Skellefteå överhuvudtaget… svarade han torrt.

 

Glädjedödare. Tråkmåns.

 

Bilen, alltså.

 

Kommentera

