KoMMuNaLaRBeTaRJoBB öNSKaS

 

Ni vet den där lustige mannen jag jobbade åt ett tag? Han som ringde en fredagskväll och upplyste mig om att det minsann inte var något kommunalarbetarjobb jag hade? Som jag har skrivit om tidigare här och här?

Nu skulle jag vilja upplysa honom om att jag önskar mig inget hellre än ett kommunalarbetarjobb.

Varför då?

Jo, för då har jag en arbetsgivare som inte kräver att jag ska jobba gratis. Jag har en arbetsgivare som inte har några problem med att jag är med i facket. Jag har en arbetsgivare som följer arbetsrättsregler. Jag har en arbetsgivare som vet hur en sköter det där med löneutbetalningar så jag slipper sköta det själv. Jag har en arbetsgivare som vet vad jag ska göra på jobbet så att jag inte behöver tala om det för honom. Jag har en arbetsgivare som inte helst avlönar folk svart.

Och jag har en arbetsgivare som vet hur en anmäler inkomstuppgifter till Skatteverket på ett korrekt sätt.

Så att jag inte behöver ändra dessa uppgifter själv med följden att jag inte får tillbaka mina skattepengar förrän i september!

Jävla inkompetenta idiot.

 

2 thoughts on “KoMMuNaLaRBeTaRJoBB öNSKaS

    1. Om det vore så väl. Nej, det här handlar om det jag hade.
      Du har inte ett jobb till övers?
      Nej, visst ja, du behöver ju ett nytt själv. Men om du hittar två får du gärna dela med dig!

      Gilla

Kommentera

