BöGFiLM

 

Jag har kommit på hur trist det är att tillhöra någon sorts heteronormativ värld när jag inte alls är sån. Jag blir liksom utanför överallt. Jag passar inte in i standardmallen för hur en ska vara, men jag är inte heller tillräckligt queer för att hänga med queerfolket. Eller ja, det kanske jag är egentligen men jag orkar inte. Det räcker med att vara Calle och vara eljest.

Anledningen till att jag går och tänker på det här just nu är att jag läser inne hos Linus Fremin som ofta tipsar om bögfilmer. Är en bög hittar en bögfilmer. Är en flata hittar en filmer om lesbiska. Ja, ni fattar. Men jag som inte riktigt hör hemma någonstans – hur ska jag hitta något? Vad ska jag leta efter? Jag vill se filmer om nästan allt. Jag vill att mina barn ska se filmer om nästan allt. Den enda jag kan komma på är ”Mitt Liv I Rosa” och den har en ju fort sett. Vad är det för åldersgräns på ”Priscilla – Öknens Drottning, förresten?

Sånt funderar jag på idag.

 

Kommentera

