iRoN SKy

 

Jag missade den när den visades på Cnema i Norrköping, den finska nazi-science-fiction-filmen som bara måste ses. Trodde den var gone forever. Men så.

Åker till Skellefteå och hos min syster i Byske kommer filmen på tal. Någon säger  ”- Men den går ju i Staan.”

I Staan? På biografen som enbart visar popcornfilmer som de kapar eftertexterna på? Va?

Jodå. Det måste bara ha varit meningen att jag skulle få se den.

Intensiv lobbyverksamhet inleds. Barnvakt? – inga problem. Få med Skägget? – han är inte tyngre än att jag orkar släpa honom. Pengar? – det ordnar sig alltid, det finns gröt.

Och vi blev inte besvikna!

Åsså får en ju lyssna på Laibach också. Underbart soundtrack.

Och nu går den i Norrköping igen så jag kan se den fler gånger om jag vill!

 

Ibland blir det bara så himla bra!

 

 

2 thoughts on “iRoN SKy

Kommentera

