MiTT LiV HaR PLöTSLiGT FåTT eN HeLT Ny MeNiNG

 

Det brukar ju pratas lite då och då om sånt en minns från då en var liten men som inte finns längre, företrädesvis då sånt en stoppar i munnen. Jag brukar prata mig varm om saltlakritskolan ”Tösabiten” som var en favorit när jag var liten.

Häromdagen pratade jag och Storebror om karameller och då berättade jag om ett absolut favoritgodis som jag dyrkade från nästan tonår till i stort sett vuxen. Karamellerna hette ”Fox”, var stenhårda, stora och med olika fruktsmak och köptes färdigpaketerade i påse. I övre tonåren blev dessa karameller också en oersättlig accessoar till mitt uteliv. Ingen krogrunda utan en påse Fox i fickan. De började med tiden bli svåra att få tag på och på slutet av min Skellefteåtid fanns de bara i en kiosk, på andra sidan stan. Jag hade cykel.

Sen blev det till att köpa dem i Stockholm. Även en kiosk i Norrköping hade dem men lagom till jag flyttade hit försvann de helt. Sorgearbetet var långt och plågsamt.

Men så idag googlade jag. De finns. Fortfarande. I England. De går att beställa på nätet. För att inte tala om att de också finns på THE ENGLISH SHOP I STOCKHOLM DÄR JAG BRUKAR HANDLA MEN JAG HAR INTE SETT DEM FÖR PÅSEN SER ANNORLUNDA UT NU!!!

Och här börjar jag skrika, tjoa och yra omkring besinningslöst i lägenheten och jag skriker åt barnen men de fattar ingenting så jag ringer till Skägget på jobbet och rösten går upp i falsett och jag skriker ut min glädje och han fattar heller ingenting men har i alla fall sinnesnärvaro nog att säga någonting snällt och nu BARA MÅSTE JAG ÅKA TILL STOCKHOLM OMEDELBUMS OCH KÖPA MINST TIO PÅSAR OCH DE GRÖNA ÄR MIN FAVORITSMAK OCH OM DU ÄR RIKTIGT SNÄLL KANSKE JAG LÅTER DIG SMAKA EN AV DE GULA FÖR DE GILLAR JAG MINST!!!!

 

 

 

 

 

 

Och med ens har mitt liv fått en helt ny mening…

 

9 thoughts on “MiTT LiV HaR PLöTSLiGT FåTT eN HeLT Ny MeNiNG

  1. Storebror tjatar om att få låna datorn.
    Jag: – Jag har skrivit ett superviktigt inlägg om Foxkaramellerna! Vill du läsa??
    Han: – Nä.
    Ingen förstår mig.

    Gilla

  2. Kände en isande kyla sprida sig i kroppen på mig. Tack och lov visade det sig inte handla om de vedervärdiga Foxkolorna som säljes på ÖB för 5 kronor. Puh!
    Glöm inte Walkers Salt & Vinegar när du är på the English shop, de brukar jag köpa där. Mums!

    Gilla

    1. Jag gillar även Pringles Salt & Vinegar, de river så skönt i munnen. Åsså Marmite, förstås. Och Branston Pickles. Och Mr Men/Little Miss-böcker. Och Polo Mints. Och…

      Gilla

Kommentera

