eN MaRDRöM oCH SySTeR SoL

 

Dagen började med en mardröm.

När jag klev in i rummet fladdrade det oroväckande i gardinerna. En kylig vind drog genom rummet och jag kände hur håren på armarna reste sig av obehag. Jag skakade på mig och gick resolut fram till skåpet och öppnade dörrarna. Ut över golvet rann en stor oformlig massa av sopor. Jag satte mig ner på golvet och svalde klumpen i halsen. Var skulle jag börja? Fanns det något ljus i änden av tunneln? Jag rafsade runt i högen på måfå och kände uppgivenheten sprida sig genom kroppen. Papperslappar, garnstumpar, hårklämmor, suddegum, pennor, hårsnoddar, klistermärken, glittter, pysselprylar, tejp, lego, kulor, knappar, säkerhetsnålar, små djur, kritor, linjaler, anteckningsböcker, badbollar, börsar, tumstockar, halsband, ringar, armband, små askar, pärlor, kassaskrin, simglasögon, bivax… Jag tog ett djupt andetag och satte igång.

Två timmar och två soppåsar senare reste jag mig igen och borstade av mig. En suck av lättnad undslapp mig. Äntligen!

 

Efter det att jag och Syster Yster så hade rensat i hennes skåp åkte vi till Sörping. Sköt med pil och båge och gungade till Syster Sol ihop med min dreadsgudinna och hennes barn.

 

Bågskytte:

 

 

 

 

 

 

 

Syster Sol:

 

 

 

 

 

 

 

Syster Sol var snäll och skrev väldigt många autografer:

 

 

 

 

 

 

 

Och till sist ett litet smakprov – Syster Sol med Secret Place:

 

2 thoughts on “eN MaRDRöM oCH SySTeR SoL

Kommentera

