VaRDaGeNS SMå MiRaKeL

 

Gunhild, 81 år, ringde fel tidigare i kväll. Egentligen skulle hon prata med sin dotter men det blev lite galet med siffrorna och hon hamnade hos mig i stället. Det gjorde mig ingenting, hon var trevlig, rolig och glad så vi pratade bort en stund. Hon berättade sin livs historia och jag berättade om när min mamma ramlade och fick en spricka i bäckenet och inte kunde gå på hur länge som helst. Apropå att Gunhild själv hade trillat i en trappa när hon firat ung mans student häromdagen. Hon bröt armen och slog sig alldeles gul och blå och hon hade rätt ont men hennes barn tog hand om henne så bra så och hon tyckte att det var trist att det regnade men jag tröstade och sa att det är bra för då blommar blommorna efteråt och det är ju väldans trevligt och vi skrattade och hon sa att om det fanns fler såna människor här i världen då skulle det vara en väldigt trevlig värld att leva i och det höll jag verkligen med om. Vi konstaterade också glatt att vi var nästan nästan grannar och sen sa hon förlåt för att hon hade ringt fel men det sa jag att det var verkligen ingenting att be om förlåtelse för, för det var väldigt roligt att hon ringde fel och hamnade hos mig och jag tyckte att det var bara trevligt att prata med henne.

Tack, Gunhild för den trevliga pratstunden och jag hoppas du kommer på benen snart och att det blir så mycket sommar i sommar som du önskar dig!

 

4 thoughts on “VaRDaGeNS SMå MiRaKeL

Kommentera

