CaLLeS SoMMaRTäVLiNG – TeMa DaNSBaND

 

Varje blogg med självaktning bör ju ha tävlingar lite då och då. Nu har jag eventuellt inte tillräckligt många läsare för att denna tävling ska bli den succé  den förtjänar men jag vill ändå göra ett försök. Ni får hjälpa till att sprida detta tillfälle till att vinna några rariteter av rang, i en tävling vars like till vinster sällan skådats!

Priset är nämligen ett DANSBANDSLEXIKON som medföljde som bilaga till Hemmets Veckotidning nr 2/1995. Där får du veta allt om dina svenska favoriter;

Som bonus skickar jag även med ett fint vykort med KJELL-ÅKES, en riktig raritet det med;

Vad vill jag då att ni ska göra för att vinna dessa sagolikt fina priser? Hur enkelt som helst – ni ska skriva en liten dansbandstext där ni rimmar hjärta med smärta. Ett par rader räcker gott.

Så – sätt igång!

(Slutdatum blir när jag känner för det men någon vecka har ni i alla fall på er…)

 

14 thoughts on “CaLLeS SoMMaRTäVLiNG – TeMa DaNSBaND

  1. Underbar tävling.

    Jag slog i min tå, jag känner sån smärta.
    Jag skriker rakt ut, ifrån mitt hjärta!
    Jag känner mig nere, jag känner mig stött.
    Men det löser sig med ett glas rött!

    (obs. om jag vinner så nöjer jag mig med äran!) 🙂

    Gilla

    1. Du är helt klart bäst hittills!

      Men… tackar du nej till det fina priset? Anklagar du mig för att ha dålig smak? Eller är det du som inte förstår? Jag förstår ingenting…

      Gilla

  2. Jag ville ha dig men du ville inte ha mig, jag ville bara röra dig men du ville inte höra mig. Mitt hjärta pumpade för dig men i smärta dumpade du mig.

    Ps. Får man bonus om man vet att bänk/bordsskivan under är Virrvarr designad av Prins Sigvard Bernadotte?

    Gilla

    1. Klart du får bonus! Vad tror du om ett signerat vykort från TV 4:as ”Stadskampen” som har några år på nacken? Det kan hända att det är en raritet det med!

      Gilla

    1. Men du kan ju kommentera här? Så jag ser fram emot ditt bidrag till tävlingen!
      (Å tack för länkningen, räknar nu med en massiv uppslutning kring rimmandet!)

      Gilla

  3. Vet inte alls hur orden ”hjärta och smärta” hänger ihop, eftersom jag är oromantiskt lagd. Blev istället inspirerad av ”knulla i Bangkok” och påtade ihop ”Torskarnas visa”.
    Melodi: Gråt inga tårar

    Torskar, de älskar att runka av sig,
    i så många kroppshål som ju bara gåhåhåår
    åååh, torskar betalar gärna för sig,
    då de vet att utan deg, de inget får

    Ett litet bidrag utanför reglerna, som förstås diskar mig, men jag gillar inte dansband, så det gör inget;). Min röst går till Mikaela.

    Gilla

    1. Haha! Jag får väl ha en sån tävling också då; ”Calles sommartävling – tema torskar”!
      Ska rota lite i lådorna och se om jag hittar något lämpligt pris.

      Gilla

Kommentera

