CaLLe SuMMeRaR oS i LoNDoN 2012

 

Med följande dialog:

 

Calle: – Asså, är det bara gubbar i kostym som delar ut medaljerna? Är det någon som har sett någon av kvinnligt kön göra detsamma eller är det någon sorts regel att det bara är män som får göra det?

Man: – Jag har sett nån kvinna dela ut medaljer.

Calle: – Vad roligt. Då finns det hopp, alltså.

Samme man: – Det speglar ju bara resten av samhället.

 

Jamen vad fan. Speglar bara resten av samhället? Så samhället består till 99% av gubbar i kostym då?

Ja, ibland kan en ju faktiskt tro det.

 

Genustänk – Olympiska Spel   0 -1

 

Konstaterar också torrt att en känd kvinnomisshandlare hyllas som en halvgud på avslutningsgalan…

 

9 thoughts on “CaLLe SuMMeRaR oS i LoNDoN 2012

    1. Funderar allvarligt på att sortera bort media i alla fall. Blir bara irriterad, och till vilken nytta?

      Barnen har redan börjat planera för nästa år!
      Resemässigt är det inga problem, vi är ändå i krokarna. Det är som vanligt det ekonomiska… Annars gör vi det gärna till en tradition!

      Gilla

  1. Volontära då! Åsså använd de pengar ni skulle ha lagt på biljetter på mat istället. En kille (på årets festival) samlade burkar, la inte många timmar på det och påstod iaf att han hade tjänat in biljett å resa på det… Bara säger 😀 Annars kan man ju alltid sälja ett organ eller två, typ blindtarmen har man ju ändå ingen användning för ;D Jag kommer volontära när kidsen börjar kosta. Ja i inträde alltså. Annars kostar de ju redan rätt så mycket faktiskt 😉 Det har ju Fröken Anneli med familj gjort (volontärat alltså) och det har funkat jättebra säger hon 🙂

    Ja media har jag ignorerat länge. Världen blir ju inte bättre av att jag vet om exakt hur många puckon det finns därute.

    Gilla

    1. Volontära är en bra variant. Om en inte, liksom hangaroundarna i MC-gängen, får börja at the bottom…
      En annan variant är att skicka iväg Skägget att bygga IKEAvaruhus i Älmhult. Förhoppningsvis även Borlänge. Umeå? (Pengarna rullar in. Kling!)
      En tredje är att jag hittar mig ett trevligt litet jobb. Men nu pratar vi inte mer om det, tycker jag…

      Det hjälper inte att undvika media, puckona finns överallt och det känns som om jag har sprungit på dem en masse denna sommar. (Som idag när en dam resolut slet ett par tjugofemkronorsreatofflor ur händerna på mig med orden ”de där var mina”.) Eller så handlar det om mig. Men nu pratar vi inte mer om det, tycker jag…

      Gilla

  2. Nu var inslaget blockerat när jag skulle titta (lite sent omsider).
    Vem var kvinnomisshandlaren?
    Jag har inte alls följt OS…

    Tycker det är bra att du engagerar dig.
    Om vi inte andra hörs hur skulle det då vara?
    Skulle bara de dåliga krafterna höras och lämnas fritt spelrum…?

    Gilla

    1. Ja, nu såg jag också att det var blockat. Filmen var från hyllningen av John Lennon. Han utsatte sin första fru Cynthia för misshandel och även sonen han hade med henne, Julian. Jag har också ett minne från en dokumentär jag såg för länge sen att han misshandlade Yoko Ono så att hon fick missfall. Inte direkt någon nice guy men numera med hjältestatus. ”Imagine all the people living life in peace”. Jorå.

      Jag gör så gott jag kan, önskar jag kunde göra mer (än att bara tjata sönder omgivningen)…

      Gilla

Kommentera

