DiReKT uR LiVeT

 

Inte ur mitt liv, då. Mitt liv kan te sig ganska så trist och innehållslöst, jag är ju sambo. Annat är det för kär Syster i min närhet som råkar ut för både det ena och det andra. Naturligtvis har det med män att göra, det är på det viset det brukar vara när det handlar om både det ena och det andra.

 

Man på lekplats till ovan nämnda småbarnsmamma: ”…ja men jag också, jag är gift och har respekt för förhållanden, så vad vi gör det kommer att stanna mellan dig och mig,”

Man på nattklubb 2012: ”Du kan få följa mig och min kompis hem. Men jag är gift så gå i förväg en bit så ses vi utanför.”

Och så det bästa av allt:

Mans ganska omfattande övertalningsförsök om att ”få följa med hem” – som det heter – efter krogen med nekande resultat, ges slutklämmen: ”Tänkte bara stanna en halvtimme eller så och då kan du få hålla i min kuk. Jag lovar att inte berätta för polarna.”

 

Hmm… vid närmare eftertanke är jag nog ganska nöjd med att inte hänga på krogen. Eller vid sandlådan i parken. Lugnast så.

 

2 thoughts on “DiReKT uR LiVeT

  1. Asså det vore ju fint om du kunde ge mig lite historier om bra män istället för att spä på mitt förakt. Blä. Jag har tänkt på det där, för jag råkar sällan ut för vidrigheter, men å andra sidan så ränner jag ju inte särskilt mycket vid varken sandlådor eller på krogar. Däremot träffar jag en del fina män som kommer med fina förslag. Och som INTE är gifta. Och då är min fundering: Hur kommer det sig? Varför träffar vissa människor mest vidriga personer och varför gör andra det inte? Jag har mina teorier såklart! Och jag misstänker att min grå luvtröja har något med saken att göra… 😀

    Gilla

Kommentera

