TiLLäGG

 

Under tiden som vaktmästaren och snickaren var här och lagade lådor, bytte blandare, fixade trasiga kontakter och lite annat smått och gott i vår lägenhet (ibland är det bra att bli påmind om fördelarna med hyresrätt) passade jag på att titta på Min Sanning på SVT Play. Jag har inte sett ett enda avsnitt tidigare  (jag är rätt dålig på det där med att titta på TV) och nu såg jag det senaste avsnittet med Carin Götblad eftersom jag stötte på hennes namn när jag skrev om att ”Vi måste tala mer om mäns våld”.

Jag tänkte på det då men nu blev det än mer aktuellt att FÖRTYDLIGA något väldigt VIKTIGT med det jag skrev då.  Det var inte min mening att ifrågasätta Carin eller hennes arbete och jag hoppas att ni inte uppfattade det så heller. Det jag reagerade på var hur pratet om mäns våld mot kvinnor framställs och hur det vinklas i media. Jag läste om hennes besök även i den andra lokala tidningen och där skrevs det på ett annat vis och jag vet ju alltför väl hur media vinklar allt de skriver – medvetet eller omedvetet.

Jag ville föra en diskussion om daltandet med våldsamma män, helt enkelt.

 

Nog om det.

 

I går fick jag besök av Inkan och delar av Ligan, eller av Joker kanske en kan nöja sig med att säga för Prinsen låg och tryckte under vår säng hela dagen, han kände sig inte bekväm hemma hos oss, det var rätt uppenbart… Joker däremot var väldigt begåvad när det gällde att vara i vägen, så han kompenserade Prinsens frånvaro på ett effektivt sätt. Inkan gömde sig som tur var inte under någon säng utan vi hängde i köket på ett så där avslappnat lantligt vis, drack te och åt av hennes vida berömda kladdkaka. Sen åt vi av den igen när barnen kom hem från skolan och så blev det visst en bit över till senare på kvällen men det gjorde ingenting för den kladdkakan är för alla tider på dygnet. Här vill jag förtydliga att det är inte bara på grund av kladdkakan jag är kompis med Inkan även om det kanske låter så. Inte heller för att hon överöste oss med presenter i form lyxig choklad, Miyazakifilm och diabolopinnar, nej då. Jag vill vara kompis med Inkan för att jag gillar Inkan – så enkelt kan det va!

 

Nog om det.

 

Nu ska jag fundera på roliga saker och oroliga saker.

Hej då!

 

One thought on “TiLLäGG

Kommentera

