ViLKa SoRGLiGa eXiSTeNSeR eN DeLaR SiN STaD MeD

 

Alla har väl hört den senaste undersökningen som uppger att SD nu är tredje största parti i Sverige. Detta  skrevs det förstås om i den lokala tidningen  och i kommentarsfältet blir bristen på kärlek, solidaritet och omtanke uppenbar. Se bara:

 

Ante_C:  De får min röst iaf

pema: Det är med andra ord hög tid för alliansen att inleda ett samarbete med SD om man vill behålla makten vid nästa val. Trenden är tydlig från utlandet. Liknande partier har kommit upp i 20 % av rösterna. Det fungerar inte att idiotförklara en allt större del av befolkningen.

hövdingen:  Härligt,äntligen börjar folk vakna!!GO SD GO!

Rolf Gustafsson: När skall regeringen Reinfeldt vakna upp och och lyssna på Åkesson som vekar vara den enda partiledaren med förnuftet i behåll. Jag tror faktiskt att SD har ett större stöd än undersöknings 8.5.

Robert L:  Jag är socialdemokrat i mitt hjärta men är grundligt trött på de etablerade partiernas feghet och falskhet beträffande invandringen. Deras stora skräck är att bli kallad rasist, så dom vägrar att diskutera invandring.
Man bestämmer att ta in YTTERLIGARE 20000 somalier samtidigt som man stänger åldringsboende i Norrköping och ger otillräckligt stöd till arbetslösa ungdomar. Svenskar är tydligen inget värda. SD kommer att få mer röster än någonsin.

egon: Förstår detta mycket väl då man är det enda parti som är emot den okontrollerade invandringen som inte kan få fortsätta.Jag har varit M sedan födseln men nu är jag tveksam.Tror också att SD har över 10%.

cis:  Äntligen börjar fler och fler vakna upp!!!

pema: Sedan ser jag inte vad det är för rasistiskt med att vilja slänga ut invånare(!) som inte sköter sig och drar med andra i smutsen eller att vilja begränsa antalet personer i kanske livslångt utanförskap. Många av dem som stannar här hade förmodligen fått en meningsfullare tillvaro om de fått vara med och återuppbygga sina hemländer när situationen lugnat ner sig. SD är Sveriges enda invandrarvänliga parti, det enda som vill ge invandrare en chans att lyckas på samma villkor som infödda svenskar utan en massa experiment som misslyckas (miljonprogram, arbetskraftsinvandring när det är hög arbetslöshet etc). Helt naturligt att folk röstar på dem.

Luffe: Som det ska vara, de är ju enda partiet som månar om oss svenskar. Det är ju vi som bygt upp vårt land och vi ska inte diskrimineras av sittande regering eller socialdemokrater.

Nappen: Anhöriginvandringen från Somalia är droppen som fått bägaren att rinna över för mången svensk. Sen kan media förvanska det hur de vill.. Att SD härbärgerar många muppar till företrädare skiter vi fullkomligt i, de andra partierna är inte direkt goda företrädare vad gäller att inneha gott omdöme!

joppe89: BRA SD !!!!!!!!!

Ung företagare: Att SD får så många röster är inte speciellt konstigt. Lenita: Stämmer att invandringen på 50-talet gjorde att svensk industri blomstrade men den stora skillnaden idag och då är att: Då fick vi kvalificerad arbetskraft och inte som idag outbildade personer med krigs trauman som kommer kosta vårat samhälle ofantliga summor inom psykiatri och rehab vården. Dom ska ha sina barn i skolor som tillvaratar deras ”kulturella” intressen. Kan inte se hur det på nåt sätt ”berikar” vårt samhälle.De övriga partierna i regeringen och oppositionen har inte ens mage att våga fråga svenska folket vad dom tycker. En folkomröstning kanske? Det kommer fler partier än SD med liknande värderingar för att tillvara ta Sverige och svenskarnas intressen tro jag!

Ezra Swärd: Fick inte plats med denna synpunkt från mitt förra debattinlägg…!Beträffande de sk. ”nybyggarna?” som skall vara Sveriges resurs i framtiden och hjälpa till med sin sk. kompetens tillsammans med deras jobb och Sverige därmed få mer framtida skatteintäkter???
Enligt vissa försvarare av invandringspolitiken går det inte att blanda ??somaliska akademiker och analfabeter tillsammans?. Det hade varit intressant att se hur många procent, eller promille av alla somalier som dräller in i Sverige som är akademiker från start. De får ju lära sig klockan först. De pratar fortfarande om ?månvarv? och ?solvarv?. Eller kallas de som ”KAN KLOCKAN” för akademiker i politikernas och migrationsverkets värld?
Vänligen höj och fortsätt debatten, så ”vanliga svensken” har möjlighet att förstå vad som händer!

Ung företagare: Jag hade ett trevligt samtal med en äldre kristen syriansk herre. Han säger då att hans svenska barn hellre haft turkiska pass. ( därifrån barnens föräldrar kom ifrån på slutet av 70-talet) Jag frågade då -Jasså,har du adopterat barn i Sverige? Nej men mina barn som är födda här är svenskar. Jag säger då att man är vad ens ursprung är men man är medborgare i det land man bor. Han menar då att, är man född i Sverige är man svensk. Min fråga löd då – Om en katt föds i ett stall betyder det då att det är en häst?

Ung företagare: Birger: Mig veterligen har Sverige ALDRIG stoppat en båt med flyktingar! Migrationsverket lanserade en hemsida i samband med Pridefestivalen i år där HBT personer kunde ansöka om asyl i Sverige från sitt hemland om dom riskerar förföljelse,hot,fängelse eller dödas p.g.a sin sexuella läggning. Vilket annat myndighet eller land i världen kan komma på en sån obotligt j-a dum idé? Behöver Sverige verkligen 100.000 HBT araber eller afrikaner? Jag bara undrar?

 
Käre Ante, Pema, Hövdingen, Rolf Gustafsson, Robert L, Egon,  Cis,  Luffe, Nappen, Joppe89, Ung Företagare och Ezra Swärd – kom hit så ska ni få en kram!

Ni verkar behöva det.

 

6 thoughts on “ViLKa SoRGLiGa eXiSTeNSeR eN DeLaR SiN STaD MeD

  1. Du borde inte läsa sånt där, det är inte bra för hälsan… 😦 Dessutom ska man nog ta det med en nypa salt. Högerextremister och SD:are är ju duktiga på att kampanja på nätet och jobbar då hårt på att låta som ”vanlig jobbare som tröttnat på massinvandringen”. Ofta är det tydligen samma personer som skriver under flera olika pseudonymer. Det här gäller väl för feministhatet på nätet också, antar jag. Kram!

    Gilla

    1. Nä, jag borde väl inte det. Idag var faktiskt ett undantag, jag brukar hålla mig borta från kommentarsfält, en blir på så dåligt humör annars.

      Jag har hört om det där, att det bara ska vara ca 4% av befolkningen som kommenterar, mest arga unga män då. Nu var det här på NT och där måste en vara registrerad för att få kommentera som jag förstått det, så det sållar väl bort de värsta idioterna.
      Men den där Rolf Gustafsson känner jag till, han skriver insändare hela tiden och gör reklam för sin extrema trångsynthet, en mycket obehaglig man.

      Kram och trevlig helg till dig! 🙂

      Gilla

  2. Fast det verkar ju räcka att lämna sin epostadress, och det kan ju inte vara så svårt att komma runt genom att ha flera stycken? Gissar jag, men jag är långtifrån någon expert. Kram och trevlig helg till dig också!

    Gilla

  3. Nej Calle, fan, låt bli det där! 🙂 Vi ger dem ingen uppmärksamhet tycker jag. De kan få vara idioter i ensamhet. De blir inte mindre idioter för att vi uppmärksammar dem. Kanske tvärtom? Vi ska definitivt skriva om problemet. Jag menar inte att vi ska ignorera att SD (alltså jag gråter fan nu) har så stort stöd. Å fy fan! Nu kom jag precis ihåg vad en spådam sa till mig förra hösten. Hon drömmer sanndrömmar och sa något om att högern kommer att komma till makten igen och bla bla bla, jag ville liksom inte lyssna efter det. 2012 närmade sig ju och vi stod inför en förändring som jag var övertygad om var av godo. Men det kanske fortfarande är så. Men att vi först måste nå botten? Jag behöver tänkta lite över det här… Jobbigt. Och jag håller med om att de behöver en kram eller kanske en miljon för att fylla det som fattas dem. Jag behöver visst också det nu…

    Gilla

    1. Jag tror inte längre på att tiga ihjäl. Vi ska inte ge dem luft men vi ska inte heller tro att de försvinner om vi blundar. Vi måste visa vad de går för och bemöta deras argument med ännu bättre argument (vilket i och för sig inte är särskilt svårt).
      De borde få vara idioter i sin ensamhet, problemet är att de inte är ensamma, de har alldeles för många polare för att det ska vara hälsosamt.

      Vi måste bemöta lögn med sanning, intolerans med tolerans, hat med kärlek – för djävulen triumferar om vi bekämpar honom med hans egna vapen.

      Det kommer att ordna sig, tillsammans är vi starka, starkare än idioterna.

      Skickar en klämkram!

      Gilla

Kommentera

