DeT VaR BäTTRe FöRR

 

Calle ska åka till Umeå. Detta lilla företag fick oanade proportioner, hela gårdagen gick åt till att fixa logistiken kring detta. Efter ett tag kände jag mig lätt gråtfärdig och drömde mig sisådär tjugofem år tillbaka i tiden. Då hade jag inte bekymrat mig om bokningar av flyg, buss, hotell, vandrarhem och sådana där praktiska ting, nej då.

Jag hade stoppat trosor och tandborste (på sin höjd) i en ficka, ställt mig vid vägkanten och liftat. Väl framme hade jag snackat med lite ungdomar på stan och fixat sovplats. Pengar? Mat? Helt klart överskattat, det hade förstås ordnat sig med det också.

Idag hade jag för det första inte fått lift. Medelålders tant med dreads vid vägen? Glöm det! Väl framme hade jag knappast kunnat komma i samspråk med ungdomar på stan och berättat att jag behöver någonstans att sova utan att de ringde polisen. Mat? Jag hade svimmat efter sex timmar utan.

Vissa saker var helt klart bättre förr. Det är inte alltid till fördel att bli äldre.

 

2 thoughts on “DeT VaR BäTTRe FöRR

Kommentera

