CaLLeS ReSa

 

Jag gör det enkelt för mig och sammanfattar den genom utvalda skickade sms:

 

Tisdag:

”Framme i Stockholm. Alla har så bråttom.”

”Fint! De hade inget för att stressa, det är strömavbrott på linjen. Ha.”

”Sundbyberg! Börjar närma mig! Farbrorn som sitter bredvid mig luktar konstigt och hans löständer klapprar. Duvbo!”

”Rissne! Tror han är lite på lyset också. På en tisdag. Han borde skämmas. Rinkeby!”

 

Onsdag:

”Om någon skulle vilja kapa ett inrikesflyg kan jag rekommendera Bromma flygplats. Slöare säkerhetskontroll får en leta efter.”

”På flygbussen på väg till sjukhuset. Pyttelite snö och solen skiner. Visste du att bara 2,8 procent av svenskarna äger sina bostäder obelånade? Fast 44 procent av grekerna gör det. Lite perspektiv på den s k ekonomiska krisen så här till lunch.”

”Mamma har en apparat som heter Breivik. Det är som att döpa nåt till Hitler ju!”

”Jag frågade sköterskan. Minst tio år, så länge hade hon jobbat här. Det är visst läkemedlet som heter så, vilket är konstigt, då borde det gå att ändra igår, liksom!”

 

Torsdag:

”Säg till ungarna att skriva ner alla oförrätter, verkliga så väl som inbillade, så kan vi gå igenom dem när jag kommer hem.”

 

Fredag:

”Är det nåt bra på teve nu?”

 

Lördag:

”Nya uttryck: krafsa på klösbrädan = använda smartphone, landstingsnu = inom en månad, typ.”

”Jag börjar redan bli kändis i Umeå. Tjejen i kassan på bion kände igen mig.”

 

Söndag:

”Du har väl det du gör ändå… (Ha det en gör = ha mycket att göra.)(På bondska, språket en talar i norra Västerbotten.)”

”Det här rummet påminner mig om mitt rum på Kjesäter, fast utan vänner på andra sidan dörren. Det får mig att känna mig väldigt ensam.”

 

Måndag:

”Väntar på bussen. Det ska bli skönt att komma hem. Är less på restaurangmat och pappershanddukar. Och så saknar jag er förstås. Även den självvalda ensamheten blir plågsam till slut.”

 

 

2 thoughts on “CaLLeS ReSa

  1. haha……… Schysst med sms……… Ser fram emot MMS nästa gång du reser nånstans.
    Ser dessutom att du satt på granskningen igen. 🙂

    Gilla

    1. Vi får väl se vilken telefon jag får av nån nästa gång, som du vet är jag längst ner i näringskedjan vad gäller dylika accessoarer…
      Granskningen, ja. Nu vet jag inte riktigt vad jag tycker längre. Det känns enklare när en ska svara och det känns bra med lite koll men jag vet inte… det blir ju lite ospontant också. Vad tycker du? Vad tycker ni andra?

      Gilla

Kommentera

