oRiGaMiSTJäRNoR, BöGDiSCo & åReTS JuLKoRT

 

Julen står för dörren och försöker ta sig in i hallen. Jag är inte riktigt med i matchen, bollarna yr runt huvudet och jag är sämst på att jonglera. I går fick jag i alla fall för mig att jag skulle göra julkort. Det såg länge ut som om det inte skulle bli några i år men så kom inspirationen över mig som en tsunami. I sju timmar satt jag och vek sådana här:

origamistjärnor

 

 

 

 

 

 

 

Men det gick som en dans för under tiden lyssnade jag på bögdisco!

 

 

Idag blev julkorten färdiga och eftersom inte alla får ett, jag gjorde bara tjugofem stycken, och för att postens anställda brukar ha för vana att hantera sina försändelser med otillbörlig brutalitet, så tog jag kort på korten:

årets julkort 2012

Så dessa julkort skickar jag på detta vis till er alla!

God Jul & Gott Nytt År önskar CaLLe!

 

 

12 thoughts on “oRiGaMiSTJäRNoR, BöGDiSCo & åReTS JuLKoRT

  1. Vilka fina!!! Och så kul du måste haft när du gjort dem. Det är ju så kul att småpyssla. Ja, storpyssls också för all del.

    Smart drag att ta kort på dem också! Då behöver man inte posta dem, de kan återanvändas, man kan skicka hur många som helst samtidigt som man sparar porto.
    Innovativt! 😀

    Gilla

    1. Det var väldigt kul att göra dem även om jag blev rätt öm i fingertopparna på slutet av det pilliga vikandet. Ni som inte får något på riktigt kan ju skriva ut bilden och skicka den till er själva! Annars ingår återanvändning i originalet också, stjärnorna levereras med snöre att hänga upp dem i på valfri plats i hemmet. 🙂

      Gilla

  2. Men heja, vilka bra youtubes! Gud så ambitiöst med julkort, dessutom hemmaknåpade. WOW! Jag har helt slutat med julkortsskickande. Känns skönt faktiskt.Jätteskönt. 😀

    Gilla

    1. Jag kan förstå känslan av lättnad av att välja bort. Julkort är dock något jag ser fram emot att göra, oftast är de planerade, tillverkade och i kuvert redan i november så det känns inte som någon belastning alls. Det var bara i år som det gick trögt och medförde en viss känsla av stress, men när inspirationen kom så gick det som en dans. hade den inte kommit hade jag lämnat det därhän och struntat i det, ibland får en låta saker och ting bero. Däremot skulle jag aldrig köpa färdiga, det är en principsak!

      Bögdisco is da shit! 🙂

      Gilla

      1. Jag trodde inte att du gjorde något som du inte ville 🙂 Nu ska jag dock göra något som jag inte vill. Jag ska knåpa ihop två julkort till fröknarna på lekskolan. För det hade vi gruppföräldrar glömt bort fram till igår. Katastrof!!! Aha, lika bra att ta tjuren vid hornen… Ha en fin dag! Ses i kyrkan imorrn kanske 😀

        Gilla

        1. Alltså. Jag ville göra julkort men så kom jag inte på hur jag skulle göra dem och tiden gick och då ville jag inte göra några för jag ville inte stressa upp mig över det hela men sen så kom jag på hur jag skulle göra och då ville jag göra dem!
          Det är väl fint att fröknarna kommer att få julkort som du har gjort, de kommer att bli jätteglada och då blir du glad också och allt kommer att bli jätteroligt!
          Vi ses i kyrkan i morrn! (Och sen drar vi!)

          Gilla

Kommentera

