NyåRSLöFTeN

 

Är visst fortfarande poppis att ge men jag undrar jag… jag undrar över vitsen med att lova något som en ska hålla i ett helt år, trehundrasextiofem dagar. Och detta i en tid då folk inte ens klarar av att hålla äktenskapslöften i mer än tre månader. En ska inte lova mer än en kan hålla, så tänker jag och skrotar därmed tanken på nyårslöften i stil med ”gå ner tio kilo”, ”bli en bättre människa”, ”skaffa ett jobb” och liknande och funderar i stället på alternativen.

Veckolöften!

Det låter som ett hanterbart alternativ, en vecka ska jag väl klara utan några större ansträngningar. Kruxet är väl i så fall att komma på femtiotvå olika löften men det ordnar jag så galant att jag lovar något för en vecka när jag känner för det!

Den här veckan känner jag alltså för att lova att jag ska skriva brev. Riktiga brev med kuvert och frimärke och allt – kommer ni ihåg dem? De som ser ut ungefär så här:

brev

 

 

 

 

 

 

 

Såna ska jag skriva den här veckan!

Häng på, vettja!

 

10 thoughts on “NyåRSLöFTeN

  1. Hahah! Det skulle iofs vara trevligt att få brev i annan form än räkningar och fakturor;).
    Känns som om det är det enda, tillsammans med reklam, som dimper ned i lådan.

    Gilla

    1. Det är det jag hade tänkt att ändra på. Skickade två igår och ett till idag. Det är riktigt trevligt, faktiskt. Otwittrigt, som en skulle säga i norra Sverige!

      Gilla

  2. Smart ide! Ska nog också börja praktisera veckolöften då jag inte tror på nyårslöften heller. Åh brev – vilken nostalgi! När jag var liten hade jag massa brevvänner. Då brukade man alltid skriva det finaste man kunde, gärna med någon färgglad penna och sätta på massa klistermärken. Har barn nuförtiden brevvänner?

    Gilla

  3. Å handskrivna brev är fint! Nåt som folk har lagt ner lite arbete och känsla på och som borde uppskattas.
    Gärna skrivna med reservoarpenna, det blir så vackert. Det gjorde barnen i Waldorf-skolan.

    Veckolöften är kanske en bra variant? Ska testa!

    Gilla

    1. Åh, nu blev jag påmind om att min reservoarpenna är trasig, det behöver jag ordna med. Jag skriver helst med riktigt bra tuschpennor annars, det blir också fint. Tycker det är synd att välskrivning inte är någon prioritet längre, det är så trist med dataskrivet hela tiden. Det är tur att det finns skolor som fortfarande tycker att det är viktigt att barnen lär sig skriva för hand också. Det visuella är också viktigt, inte bara innehållet. Tycker jag.
      Min vän Magnus, han skriver finast i hela världen. Att få ett brev från honom gör mig alldeles jätteglad. Så skriv fler brev och gör någon alldeles jätteglad!

      Gilla

  4. I actually wanted to construct a quick comment so as to express gratitude to you for some of the fabulous secrets you are giving out on this website. My prolonged internet investigation has at the end of the day been honored with pleasant suggestions to write about with my relatives. I ‘d tell you that most of us readers are very lucky to be in a great community with very many special people with very helpful methods. I feel quite blessed to have encountered your website and look forward to so many more thrilling minutes reading here. Thanks a lot again for all the details.

    Gilla

Kommentera

