DeN STöRSTa SyNDeN

 

Ja, och så såg jag dokumentären om katolska kyrkans minst sagt pedofilvänliga inställning i går kväll – Den Största Synden:

”Fader Murphy var en karismatisk präst i en katolsk skola för döva barn i mellanvästern. Men bakom skolans dörrar var han ett monster. Fler än 200 döva pojkar blev sexuellt utnyttjade. Oscarvinnaren Alex Gibney följer spåren från Murphy ända upp till den katolska kyrkans högsta ledning.”

 

 

Och jag tänker på inlägget jag skrev för snart ett år sedan. Då skojade jag om det. Det gör jag inte nu.

 

2 thoughts on “DeN STöRSTa SyNDeN

  1. Om alla dessa pedofila religiösa män och präster, tror på sin egen religion så måste de förvänta sig att hamna i helvetet när de dör? Att våldta 200 små pojkar för att tillfredsställa sig själv sexuellt, måste vara en av de största synderna man kan begå som man? Vad är det då för en präst?

    Gilla

Kommentera

