oCH ViLKa KViNNoR HaDe SVeRiGeDeMoKRaTeRNa TäNKT SiG VaRa iNTReSSeRaDe?

 

Sverigedemokraterna säger sig vilja locka fler kvinnor till partiet. Jimmie Åkesson säger sig också vara för jämställdhet. Inte feminist, dock, men det är väl en jävla tur. Vill ju inte att folk med en kvinnosyn som han och hans parti förespråkar ska springa runt och kalla sig feminister. De kan kalla sig troglodyter i stället, tycker jag.

Så därför undrar jag alltså vilka kvinnor Sverigedemokraterna hade tänkt sig skulle lockas av partiets inbjudan till gemenskap? Och var hade de tänkt sig att hitta dem? På Darkside?

För vilka kvinnor skulle attraheras av att frottera sig med män som talar om dem på det här viset:

Sverigedemokraternas kvinnosyn

 

Bilden har Chillbabs så vänligt låtit mig använda.

 

6 thoughts on “oCH ViLKa KViNNoR HaDe SVeRiGeDeMoKRaTeRNa TäNKT SiG VaRa iNTReSSeRaDe?

  1. Jag är verkligen ytterst förvirrad över de kvinnor som trots allt röstar på SD. Hur kan man förakta sig själv på det viset? Eller är de bara otroligt korkade? Eller bakåtsträvande, helt enkelt – tyckte det var bättre förr då alla ”visste sin plats”, där man slapp oroa sig för karriär och livspussel, där kvinnans plats var i hemmet och mannens ute på fältet? Jag förstår det inte.

    Gilla

    1. Inte jag heller. Jag kan inte heller påminna mig om att jag någonsin träffat på någon kvinna som skulle vara ens i närheten av att tycka att det kunde vara något skoj med den där kvinnosynen. Är de kvinnor som är med i Sverigedemokraterna drogade på något sätt kanske? Eller ja, förresten… alla som är med i Sverigedemokraterna måste väl ha en något skev verklighetsuppfattning. För att uttrycka sig milt.

      Gilla

    1. Förstora och skriv ut den här bilden och häng upp på kylskåpet nästa gång hon kommer på besök.
      För övrigt har du alla mina sympatier.
      *Håller undan ditt hår när du kräks*

      Gilla

Kommentera

