FöRDeLaR MeD aTT VaRa PeNSioNäR

 

Funderade på det där med med att bli pensionär. Hur kul är det egentligen? Förutom att ingen längre kan tvinga en till att vilja lönearbeta? Så jag tänkte att jag skulle ta och komponera en se-fram-emot-pensionen-lista:

 

1. En får gå in gratis på söndagen på Roskildefestivalen. Ser fram emot att sitta i gröngräset med picknickkorg, röka joint och äta smørrebrød tillsammans med mina hippietantpolare och skramla med löständerna till Robbie Williams.

2.

 

Eh, sen kom jag inte på något mer.

(Well, enligt Aftonbladets löpsedel kommer jag att få många fler sexpartners men det vet jag inte om det är något att se fram emot, det låter mest bara jobbigt.)

 

12 thoughts on “FöRDeLaR MeD aTT VaRa PeNSioNäR

    1. Gjorde det där sextestet på Aftonbladets hemsida och fick veta att jag haft fler sexpartners än 96% av svenskarna så det känns som om jag gjort mitt. Röka joint och äta smörrebröd låter roligare, faktiskt.

      Gilla

        1. Nej, siffror ljuger inte. Bara hur de används. I testet fick en svara på hur många sexpartners en hade haft, indelat i följande kategorier:
          1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51-100, 101-
          Det känns ju seriöst… 🙂

          Gilla

            1. Du får veta hur du ligger till statistiskt sett. Det var tre frågor till också – när du hade sex första gången (tror de förutsatte penetrationssex), hur många gånger du haft sex med en partner den senaste månaden och hur många gånger du onanerat den senaste månaden.
              Ett bra test för ängsliga människor med stort behov av att vara som alla andra, även i sängkammaren.

              Gilla

              1. Så fint. För jag tror att de människorna är väldigt många och de behöver kanske känna sig normala. Och det är väl bra tänker jag(?) att om folk mår bra så gör de bra.

                Gilla

                1. Det kan säkert vara bra. Även om jag tror att risken med Aftonbladets artikelserie också kan skapa en massa onödig stress och ångest omkring det där med sex. Det finns så många förutfattade meningar om hur det borde vara och det är så många som blir lurade av det. Slappna av säger jag bara. Slappna av.

                  Gilla

Kommentera

