JaHa, oCH HuR TäNKTe JaG Då?

 

Favvoloppisen ska stänga för gott och vi tog del av utförsäljningen tidigare idag. Hittade inte så mycket men på väg ut passerade jag en låda med märkligt innehåll. Arméns förbandsmateriel från åren 1940 fram till 1983. Prutade till mig härligheten för en tjuga och nu har vi köksbordet fullt med strålsteriliserat brännskadeförband från 1978, första förband från 1963, förbandspaket från 1941 och bomull från 1940. Det känns jävligt coolt men när Skägget frågar vad jag ska ha det till har jag tyvärr inget bra svar.

Men det kändes som ett otroligt bra köp just då.

försvarets sjukvårdsmateriel

Nån som behöver lite bomull?

 

7 thoughts on “JaHa, oCH HuR TäNKTe JaG Då?

  1. Hi,
    I typed in google.se words ” Första förband från Försvarets sjukvårdsmaterial”… and I found:):)
    I collect military medical items (bandages/ gauze/ dressing field. etc.) from all world and times…
    My email address is: maciej23mj@tlen.pl
    Best regards
    Maciej

    Gilla

    1. Hi!
      How interesting and fun! Actually, I hoped that I would find someone like you who could take care of these things, because I have no idea what to do with them myself. I just wanted to save them from the garbage bin.
      I will send you an e-mail with pictures as soon as possible!
      Regards, Calle

      Gilla

Kommentera

