aTT SLåSS MoT aLLa VäDeRKVaRNaR

 

Jag kan inte bara skriva om en sak. Det går bara inte. Jag kan inte bara skriva om feminism och genus och mäns syn på kvinnor. Det räcker inte. Det finns så mycket att engagera sig i och det finns så mycket att fundera på och så länge världen behöver ordnas till lite så varför ska jag bara försöka förändra en sak? Nu ligger ju förstås det största förändringsarbetet hos mig själv och jag är bara en men allt hör ihop och allt påverkar varandra så därför behövs alla små steg en bara orkar ta.

I går avslutades mitt miljöprojektengagemang för våren med trevlig samkväm. Jag har inte kunnat närvara helt och full eftersom mamma har varit högsta prioritet men det har varit trevligt och givande ändå.

Jag ska inte skriva ett långt och förmanade inlägg om vad alla ska göra för att inte jorden ska gå under, däremot ska jag tipsa om en bra sida där en får tillfälle att rannsaka sig själv och sitt sätt att leva och få se hur det påverkar klimatet på jorden. Har tidigare tipsat om en amerikansk(?) sida där en kan göra detsamma: My Footprint men det finns även en svensk sida som går ut på samma sak:

Klimatkontot.

Där kan du genom att fylla i uppgifter om hur du lever och se hur det påverkar klimatet och även få tips om hur du kan förändra din livsstil till gagn för framtida generationer.

Och om du inte orkar göra det kan jag lämna det absolut bästa miljötipset av dem alla som är hur enkelt som helst att följa, nämligen:  – KÖP INGENTING!

Snart sommarlov! Tjoho!

 

Kommentera

