iNGeN ReKLaM, TaCK

 

Idag har jag och bloggen tackat nej till tre reklamerbjudanden. Jag måste erkänna att det var både lätt och svårt. Lätt för att jag inte tycker om reklam och anser det vara en högst onödig företeelse. Svårt för att jag faktiskt inte har någon som helst inkomst och det är inte jättekul att tacka nej till pengar som så väl behövs.

Idag har jag ändå följt mitt hjärta och tagit ett alldeles riktigt beslut. För en ska inte göra saker en inte kan stå för. Så är det.

 

2 thoughts on “iNGeN ReKLaM, TaCK

  1. Klurigt! Jag har då aldrig fått några reklamerbjudanden ens… *snyft*. Fast jag vet inte heller hur jag skulle ställa mig till det riktigt. Jag har ju faktiskt en inkomst, så inte för den skull, men om jag skulle vilja försöka leva lite på skrivandet någon gång i framtiden? Tja, finns ju andra sätt att dra in pengar också, förstås. Grattis till att du sa nej i alla fall 🙂

    Gilla

    1. Det var inte ett lätt beslut, jag fick skriva vad jag ville och behövde bara länka till en hemsida. Samtidigt innebar bara tanken en massa jobbiga känslor att det till slut var alldeles självklart att jag skulle tacka nej. Det rörde sig inte om några stora summor heller men för mig är en krona mer än vad jag har, liksom. Undrar också varför erbjudandet ramlade in, det är ju inte direkt så att jag har mängder av läsare, tvärtom är min statistik rätt blygsam…

      Visst finns det andra sätt att dra in pengar på. Önskar bara att jag kunde komma på ett av dem. 🙂

      Gilla

Kommentera

