HeLGeN

 

Då barnen lekte mest hela tiden

barnen leker

 

 

 

 

 

 

 

 

och spejade mot horisonten

vi spejar mot horisonten

 

 

 

 

 

 

 

vi vandrade i oländig terräng för att se ett märkligt torn

märkligt torn

 

 

 

 

 

 

 

 

och väldigt stora sniglar

väldigt stor snigel

 

 

 

 

 

 

 

jag låg mest och läste Somerset Maugham

och retade upp mig ganska mycket på mansrollen jag är omgiven av och längtar tills den antingen har dött ut av sig själv eller att någon gör slut på dess lidande, snabbt och smärtfritt.

Önskar mig alldeles för ofta en annan omgivning och en tillvaro där jag bättre passar in och där jag kan känna att jag betyder något i stället för att ständigt känna mig nedtryckt och oviktig på grund av vad jag inte har mellan benen.

 

2 thoughts on “HeLGeN

  1. Fast jag tror inte det är mansrollen som du främst problemet utan snarare att vissa personer är gravt kärlekslösa.

    Gilla

    1. Jag tror att det är ett fåtal personer som är gravt kärlekslösa, dvs narcissister, psykopater och liknande. Däremot kommer de – genom att mansrollen ser ut som den gör – lättare undan med sitt beteende. Ännu en anledning till att ge mansrollen ett nackskott.
      Jag tror inte heller att det beror på kärlekslöshet att det förväntas av dem att äta kött, köra bil, ta överdrivet mycket plats, inte ha koll på någonting och dricka öl för att vara män(niskor).

      Gilla

Kommentera

