iCKeSeXuaLiSeRiNGeN aV MaNSKRoPPeN uR eTT eSTLaNDSPeRSPeKTiV

 

Det blev en lång bloggsemester det här men nu är jag tillbaka med en liten mjukstart.

Jag tillbringade alltså nästan två veckor i Estland tidigare i sommar. Tog inte med mig några solglasögon men i stället desto skarpare genusglasögon. Det fanns mycket att se genom den, vill jag lova, även i ett grannland som detta.

En sak som jag uppmärksammade var hur männen ständigt gick omkring och bröstade upp sig mot varandra. Att gå med bar överkropp eller en fladdrande uppknäppt skjorta var en självklarhet och eftersom män i stort sett uteslutande pratade med män (ska skriva mer om det senare) så såg det lite roligt ut faktiskt med dessa män som stod med sina putande magar och med armarna i kors över bröstet och beundrade varandra och sina maskiner (maskiner var också väldigt viktiga). Men framför allt;

Under dessa dagar såg jag fler män som hade större bröst än vad jag har (C-kupa) än vad jag tidigare har sett under hela min livstid (47 år).

Bar de BH eller bikinitop?

Nä.

 

3 thoughts on “iCKeSeXuaLiSeRiNGeN aV MaNSKRoPPeN uR eTT eSTLaNDSPeRSPeKTiV

  1. Har estländska män SÅ stora chipstuttar? *chockad*
    För övrigt är det alltid lika kul att iaktta män som står i grupp på stan. Det är svårt att undgå att märka dem med tanke på alla höga oljud de släpper ifrån sig. Och det är väl det som är meningen, kanske? Uppmärksamhetskåta;)?

    Gilla

    1. Har en känsla av att det mer berodde på att de inte skämdes för att visa dem. 🙂

      Återkommer i ämnet män-som-bröstar-upp-sig-i-grupp-i-offentligheten så snart jag får en stunds lugn och ro igen. Sommarlov är inte bara ledighet…

      Gilla

Kommentera

