MaMMa

 

Läser det Linus Fremin skriver om saknaden efter sin mamma.

Tänker på min saknad efter min mamma.

Som Linus skriver så blir inte sorgen lättare att bära med tiden. Kanske blir den mer hanterbar. Men varje dag, hela tiden, finns hon med mig och saknaden är oändlig.  Jag har inte längre den där fasta punkten i tillvaron, ingen längre som verkligen förstår.

 

Det är som att hänga fritt i luften.

Ibland nuddar tårna marken.

 

missat samtalJag kommer aldrig mer att missa ett samtal från henne.

 

5 thoughts on “MaMMa

    1. Jag tänker ofta att jag hoppas att alla mammor får den uppskattning de förtjänar. Och att jag hoppas att min mamma kunde känna all den kärlek jag kände för henne.
      Det får en att inse hur viktigt det är att visa hur mycket de som står en nära betyder för en. Döden kanske behövs för att göra oss påminda om det, om livets förgänglighet och att inte ta någon eller något för givet.

      Gilla

  1. Själv har jag en mamma som stack när jag var 11 och bildade sig en ny familj. Jag har försökt och försökt att påtala saknaden för henne men hon vägrar lyssna. och nu orkar jag inte mer. Dock vet jag vilken mamma jag själv vill vara. Så på nåt sätt lär den en alltid nåt, även om de valt att inte vara närvarande.

    Gilla

    1. Det är inte alls säkert att en är en familj bara för att en är släkt och blodsband betyder ingenting om någon inte vill. Bärande relationer är viktigare än allt släktskap i världen men visst är det plågsamt när de som borde finnas där inte gör det.
      Som du skriver så får en ta med sig den erfarenheten och göra annorlunda, göra bättre. Det kommer du att göra, det är jag säker på!

      Gilla

Kommentera

