SåNT SoM eN TäNKeR MeN äR FöR FiN FöR aTT SäGa

 

Det är roligt att samla! Just nu samlar jag på sånt som en tänker ibland men är för fin för att säga. Som det här:

 

”Du har en själ som till och med en daggmask kunde anse otillräcklig.”

”Försvinn! Du förolämpar mitt närområde!”

”Är det något fel på ditt barn eller är det bara dåligt uppfostrat?”

”Jag är inte döv. Jag ignorerar dig.”

”Är du dum eller har du otur när du tänker?”

”Att vänta på att du ska säga något vettigt är som att tända ett ljus i fönstret för Elvis.”

”Du är trevlig att träffa en gång i månaden, en gång i veckan är alldeles för ofta och att se dig varje morgon över frukostbordet vore outhärdligt.”

”Här är det visst bara klockan som går.”

 

Annat jag skrivit om att samla:

https://calleism.wordpress.com/2011/04/07/manniskan-ar-en-samlare/

https://calleism.wordpress.com/2012/03/05/nagra-tips-till-sprakradet/

 

4 thoughts on “SåNT SoM eN TäNKeR MeN äR FöR FiN FöR aTT SäGa

Kommentera

