JaG ViLL Ju BaRa Ha eN VaNLiG JäVLa PiNCeTT!

 

Går till Apoteket för att inhandla ett stycke pincett, ni vet en sådan där grej en använder till att ta bort stickor ur fingrar , plocka bort fästingar med och dylikt. Ni vet, en sån här:

en helt vanlig jävla pincett

 

 

 

 

 

 

Hittar en pincett. På paketet står ”För borttagning av missprydande hårväxt”. Ahum. Går bort till kassan och frågar: – Jo, det är så att jag vill ha en pincett till att ta bort stickor och fästingar och sånt med men ni tycks bara ha pincetter för att ta bort missprydande hårväxt med. Är det den enda pincetten ni har?

Damen i kassan fattar direkt och ler en smula. – Nej, det är den enda vi har men det går alldeles utmärkt att använda den till allt.

Vad hjälper det att en dam i en kassa fattar ironin i att den enda pincett de säljer är till för att ta bort missprydande hårväxt med? När det inte ens finns något som borde kallas för ”missprydande”? Det växer hår på våra kroppar. Punkt.

Jag är less. Jag vill ha revolution. Nu.

 

2 thoughts on “JaG ViLL Ju BaRa Ha eN VaNLiG JäVLa PiNCeTT!

    1. Ja, visst är det störande att ALLT liksom handlar om att en ska se så ”snygg” ut som möjligt och att det hela tiden är någon annan som har tolkningsföreträde på vad ”snygg” ska innebära. Vilket det ofta och gärna talar om för alla vare sig någon är intresserad av att veta eller inte. Det ska inte gå att komma undan budskapet som talar om att du inte duger.
      (Jag vill ha reklamförbud. Också.)

      Gilla

Kommentera

