Lou ReeD

 

Idag dog en av musikens stora. För mig en av de största. Velvet Underground har varit en del av soundtracket till mitt liv i flera år mer än trettio. Jag har vaggat alla mina bebisar till sömns till I” Be Your Mirror”, lyssnat på ”Sunday Morning” varje söndagsmorgon och samlat på obskyra kassettbandsinspelningar från Velvets fan club i USA på den tiden då inget Internet fanns. Jag har sedan länge konstaterat att deras första skiva är den enda en behöver, tillsammans med Young Marble Giants ”Colossal Youth”.

Idag är en sorglig dag.

 

2 thoughts on “Lou ReeD

Kommentera

