GäSTiNLäGG – SySTeR ySTeR

 

Jag fick min idé från en hemsida som heter Killarna mot Tjejerna. När min mamma visade det för mig så tog jag fram en tidning som heter Norrköpings Magazinet

NorrköpingsMagazinet

 

 

 

 

 

 

 

 

och började räkna.

Resultatet blev:

killarna mot tjejerna

 

 

 

 

 

 

Killarna 88 – Tjejerna 60.

Jag tycker att det är ORÄTTVIST. Varför är det alltid killarna som får synas mest?

Jag önskar att det var tvärt om eller att alla får synas lika mycket för alla är lika mycket värda.

 

Tycker Syster Yster, elva år.

 

4 thoughts on “GäSTiNLäGG – SySTeR ySTeR

  1. Hej Systeryster

    Visst är det dumt och orättvist att det är fler killar än tjejer som får synas.

    Det är nog så att vi alla är så vana att se fler killar att vi inte tänker på det. Det är till och med så att många tror att tjejer fått prata mest i ett klassrum när det egentligen var lika mycket för killar och tjejer. Så vana är vi att killar får synas och höras mer. Och det måste vi göra något åt.

    Jag tycker att det är jättebra att du tänker på sådana här saker. Och glöm inte bort att du har lika mycket rätt att få säga vad du tycker som vilken kille som helst.

    /Lisa

    Gilla

Kommentera

