KViNNa På GRäNSeN TiLL NeRVSaMMaNBRoTT

Målare i mitt vardagsrum var en större påfrestning än jag hade väntat mig. Att inte få vara ifred i mitt eget hem har skapat en tillvaro av rastlöshet, förvirring och stress. Ingenstans har jag att ta vägen. I barnens rum är det så stökigt att jag blir illamående så där vill jag inte vara. Satte mig i sängen i sovrummet och läste tills jag insåg att sovrummet ligger i vinkel till vardagsrummet med fönster mot varandra och dra ner rullgardinen mitt på ljusan dag vill jag inte göra. Sen läste jag ut boken bara för att upptäcka att jag lagt in de andra olästa böckerna i bokskåpet som nu står inplastad i vardagsrummet.

Återstår köket där jag nu med stela käkar vandrar fram och tillbaka med en temugg i högsta hugg och jag känner mig som Isak i den norska filmen Psalmer från köket.

 

Ser fram emot helgen som jag kommer att spendera i soffan hålögt och apatiskt stirrande i taket.

Det vita, nymålade taket.

 

3 thoughts on “KViNNa På GRäNSeN TiLL NeRVSaMMaNBRoTT

      1. Amen vad trist jobbiga de är på WP som inte fattar att jag ville ha såna där små stjärnor och inte kursiv stil. Hur roligt blev det där då, liksom. Blä.

        Gilla

Kommentera

