CiViL oLyDNaD NäR DeN äR SoM BäST!

 

Jag antar att de flesta redan sett och blivit asförbannade över SD.s lögnvalaffischer i Stockholms tunnelbana:

Sverigedemokraterna ljuger

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I och för sig så kan de väl jobba sig trötta med att försöka stoppade det organiserade tiggeriet på våra gator eftersom det inte finns något organiserat tiggeri på våra gator. Det är ju bara så jävla dumt att ljuga om det på offentliga platser.

Men idag möttes jag av nyheten om att fantastiska människor har bemött det hela på det bästa av sätt – med ett prov på civilkurage och civil olydnad som gör att jag blir alldeles varm i magen:

"Se upp för rasismen - dörrarna stängs"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

”Tänk på avståndet mellan fakta och fördom”

”Se upp för rasismen, dörrarna stängs”

Tack! Vilka ni än är!

Ifall ni håller med Sverigedemokraterna i deras syn på tiggeri och inte förstår det rasistiska med det så uppmanar jag er att läsa följande artikel: http://ligator.wordpress.com/2014/05/14/nazisternas-kamp-mot-det-organiserade-tiggeriet-1933/

Eller förresten – läs det i alla fall. Det är aldrig fel att lära sig lite av och om historien!

Ps: Jag har inte läst andra inlägg på den bloggen och vill därför vara tydlig med att jag inte kan anses stå för bloggskribentens åsikter i övrigt. Ifall han skulle tycka något dumt i andra frågor, alltså.

 

 

2 thoughts on “CiViL oLyDNaD NäR DeN äR SoM BäST!

  1. Jag blev alldeles varm i hjärtat när jag såg de här bilderna. Då jag inte bor i Stockholm har jag fått nöja mig med att se dem på Facebook, men ändå. Ibland kan det räcka med en liten påminnelse om hur felaktiga fördomar kan vara för att folk ska tänka till. Jag tycker att det är briljant.

    Gilla

Kommentera

