JaG SeXDeBuTeRaDe NäR JaG VaR TyP åTTa – oCH Ni Då?

 

Åh, jag blir så trött. Igen. Och förbannar mig själv när jag inte klarar av att låta bli att klicka in mig på sidor som jag vet bara gör mig upprörd.

Denna gång Aftonbladets Wendela som rapporterar om senaste nytt kring den så kallade ”sexdebuten”. Hela artikel formligen dryper av fördomar och heteronormativitet. Fortfarande tjatas det om ”oskulden” och att det är något som en kan ”förlora” eller att någon ”tar” den. Vad fan är oskuld? Att en är oskyldig? Och när en förlorar den så är en helt plötsligt skyldig? Till vadå? Oskulden är väl heller ingen pryl som en kan förlora eller bli bestulen på? Som en handväska? Eller en skinkmacka?!

För att inte tala om den där förbannade heterosexualiteten. En har bara haft sex om en snopp har stoppats in någonstans varmt och fuktigt till? De som har sex med varandra utan någon snopp inblandad? Då har de aldrig haft sex eller? Räknas inte sex som en har med sig själv? Vilket borde vara den vanligaste formen av sexutövning? (Jag har ingen aning, jag bara antar att det är så.)

Varför i hela fridens dar är det fortfarande, detta nådens år 2014, bara heterosexuellt snoppinstoppande som räknas som sex? Har vi inte kommit längre än så?

Nä, vi har väl inte det…

Suck…

 

2 thoughts on “JaG SeXDeBuTeRaDe NäR JaG VaR TyP åTTa – oCH Ni Då?

  1. Åh vad jag håller med!

    Jag var tillsammans med en karl (alldeles för länge) som bara tyckte att penetration räknades som sex. Vad är det för samhälle som fostrar en del män att tycka så?

    Suck.

    Gilla

    1. Jag är dessvärre övertygad om att vi alla är lurade in det tänket. Heterosexualitet är ett påhitt och ett inlärt beteende. Jäkligt skönt att ha insett det, även om det tog ett tag… 🙂

      Gilla

Kommentera

