eN Ny HeLGuTMaNiNG!

 

Det blev ju så nära en succé en kan komma på den här lilla bloggen i utkanten av cyberrymden med den förra helgutmaningen så med blodad tand kastar jag ut en ny utmaning till er alla!

Ja, ny och ny, jag gillar ju återbruk så därför dammar jag av en tävling jag hade för snart två år sedan. Läsarkretsen då var i minsta laget för att den skulle få den framgång den förtjänade och även om jag fick in några bra svar så var det ingen (INGEN!) som ville ha det fina priset. Men jag tror verkligen på er, mina kära läsare, så här kommer den och  ni får gärna hjälpa till att sprida detta tillfälle till att vinna några rariteter av rang, i en tävling vars like till vinster sällan skådats!

Priset är nämligen ett DANSBANDSLEXIKON som medföljde som bilaga till Hemmets Veckotidning nr 2/1995. Där får du veta allt om dina svenska favoriter;

Hemmets Veckotidnings DansbandslexikonSom bonus skickar jag även med ett fint vykort med KJELL-ÅKES, en riktig raritet det med;

Kjell-ÅkesVad vill jag då att ni ska göra för att vinna dessa sagolikt fina priser? Hur enkelt som helst – ni ska skriva en liten dansbandstext där ni rimmar hjärta med smärta. Ett par rader räcker gott.

Som inspiration får ni njuta av bidrag som jag fick förra gången:

 

Jag slog i min tå, jag känner sån smärta.
Jag skriker rakt ut, ifrån mitt hjärta!
Jag känner mig nere, jag känner mig stött.
Men det löser sig med ett glas rött!

(insänt av Mikaela Rondahl)

 

Jag ville ha dig men du ville inte ha mig, jag ville bara röra dig men du ville inte höra mig. Mitt hjärta pumpade för dig men i smärta dumpade du mig.

(insänt av leoscookie)

 

Så – sätt igång!

 

11 thoughts on “eN Ny HeLGuTMaNiNG!

  1. Vad ska DU göra i helgen då? var det någon som frågade.
    Hehe! Jag ska torgmöta med Fi, läsa feministisk faktalitteratur och gå på feministisk valvaka! 🙂

    Gilla

  2. Så pass… Jag har ju lite svårt att stå emot en utmaning (det märks inte, va?), så nu har jag lite att fundera över i helgen när vi rullar gräs 🙂

    Gilla

        1. Präktig, ja. Då ska du inte med till Roskilde sen när pensionärer går in gratis på söndagar? Jag har planerat picknick med smörrebröd och joint! 🙂

          Gilla

            1. Klart du får!
              Det är snarare bilden av tanterna som kommer på söndagen med picknickfilt och ryggsäck fylld med smörrebröd och jointar jag ser framför mig. De har alltid sett ut att ha så trevligt. Fast egentligen är det där med att röka på ingenting för mig heller, jag är så himla trött jämt att jag inte har något behov av att bli ÄNNU tröttare och uppåttjack passar ju liksom inte in på Roskilde ifall det nu skulle vara så att jag var lagd åt det hållet, vilket jag inte är…
              Men smörrebröd – det är grejer det! 🙂

              Åh, jag kom på nåt! Vi kan stå på scenen själva! Du ska ju tota ihop en fantastisk låttext nu och jag fixar musiken till och vi gör succé så att vi får spela på Roskilde om tjugo år! Och tänk vad Stimpengar vi kommer att dra in! Många smörrebröd blir det!

              Gilla

              1. Ja, smörrebröd är finfina grejer! Nu känner jag att pressen på min låttext är väldigt hög här om det ska bli några smörrebröd alls… 😛

                Gilla

                1. Ja, för jag kommer i alla fall inte att hinna skrapa ihop till någon pension värd att tala om… 🙂

                  Men känn ingen press nu, ingen alls…

                  Gilla

Kommentera

