VeCKaNS FeMiNiSTPePP!

 

Asså ba. Jag är trött. Har tvättstugan. Och mens. Vänta en stund så ska jag snurra upp mig…

 

*snurrsnurr*

 

Tjoho! Veckans FeministPepp är tillbaka! Alltid på en tisdag nära dig! Idag ska ni få njuta av såväl gamla som nya favoriter! Det finns hur många utropstecken som helst på mitt tangentbord! Nu kör vi! Veckans FeministPeppBloggar äääärrrrr –

 

Feministiskt positiv!

Intersektionell solidaritet

Zettermark med Z

 

Och som vanligt så bloggpeppar jag ihop med NoBoyToy och listan på tidigare peppade bloggar hittar du här: https://calleism.wordpress.com/feministpepp/

Men FeministPeppen blir till intet om inte vi alla hjälps åt! Så: Läs! Peppa! Sprid! Länka! Prata om det! Sätt upp affischer på stan! Facebooka! Instagramma! Twittra! Hitta på nåt själv! Och sist – men inte minst – föreslå bloggar att peppa! Din egen eller någon annans!

Tillsammans är vi starka, tillsammans gör vi skillnad!

 

12 thoughts on “VeCKaNS FeMiNiSTPePP!

  1. Jag har precis upptäckt en blogg som förtjänar ett pepp: en irländsk blogg som publicerar långa, intressanta och välskrivna inlägg om olika ämnen utifrån ett feministiskt perspektiv. Har inte läst alla inlägg som någonsin skrivits, men det jag läst verkar väldigt lovande – inte minst för att Irland inte direkt gjort sig känt för dess brinnande kamp för kvinnors rättigheter… Feminist Ire – not your fluffy feminism heter bloggen och http://feministire.wordpress.com är adressen. =)

    Gilla

    1. Åh, den ska jag kolla in! Tack för tipset!
      Har inte ens tänkt på att FeministPeppen kan åka utomlands men det får vi fundera över nu! 🙂

      Gilla

  2. Jag har precis startat en blogg och börjat skriva. Har således inte alls hunnit åstadkomma särskilt mycket ännu så förstår om det inte är tillräckligt, men skulle bli så glad och peppad av lite FeministPepp 🙂 Känns som att jag behöver nån sorts bevis på att jag har rätt att ta plats på det sättet (dumdumdum tanke) så det skulle verkligen hjälpa.

    Tycker för övrigt att FeministPeppen är en fantastisk idé!

    Gilla

    1. Åh, vad roligt!
      Har läst det du skrivit och gillar! Klart du ska FeministPeppas! 🙂

      Kul att du gillar FeministPeppen, du får gärna hjälpa till att sprida den!

      Gilla

        1. Haha, jag svarar alltid! 🙂
          Tyvärr ligger jag lågt med att läsa och kommentera på andras bloggar för tillfället men jag ska försöka titta in på din så ofta orken finns så det är bara att fortsätta det goda arbetet! 🙂

          Gilla

  3. Jag skulle gärna vilja feministpeppas! Kanske inte så mycket min blogg som det går lite si o sådär med men min Etsy shop, om det skulle va ok? 🙂 Den finns hääär; etsy.com/shop/catfightback

    Gilla

Kommentera

