VeCKaNS FeMiNiSTPePP!

En dag med blandade känslor. Glädje och kärlek över att det ändå gick så bra för Fi även om vi inte tog oss ända in i riksdagen. Här i Norrköping ser det ut som att vi får ett mandat i kommunfullmäktige – alldeles, alldeles underbart! Jag är mer än nöjd över vad feminismen har åstadkommit, vi blir bara fler och fler och vi kommer att förändra världen till det bättre. Det får ta sin tid. Kampen går vidare!

Men ändå. Tanken på att var sjätte person där jag bor röstade på SD. Var sjätte människa jag möter på gatan utanför mitt hus erkänner inte alla människors lika värde. Var sjätte människa jag möter på gatan utanför mitt hus vill inte ha många av oss här. I förlängningen vill de inte se mig här heller, för jag passar inte in i deras samhällsbygge. Inte jag heller.

Nä, nu peppar vi i stället! Vi peppar varandra och vi FeministPeppar! Tro, hopp och kärlek systrar! Tro, hopp och kärlek!

REAKTIONISTA

Sister Disco

33 anledningar

Läs mer inne hos NoBoyToy och du hittar tidigare peppade bloggar här: https://calleism.wordpress.com/feministpepp/

One thought on “VeCKaNS FeMiNiSTPePP!

Kommentera

